Polski

Polski (PL)

Szukaj
Menu Menu
Internetowy sklep zielarski
Koszyk
0
Koszyk
Menu Menu
Koszyk Koszyk
0
Ulubione Ulubione
0
Konto Konto

Jak długo stosować kolagen na stawy?

Powszechnie nam znany kolagen jest głównym białkiem strukturalnym tkanek skórnych, stawów (chrząstki stawowej), kości, ścięgien oraz więzadeł. Kluczowym dla zachowania dobrej kondycji tych tkanek jest utrzymanie odpowiednio elastycznośći i wytrzymałości struktur kolagenowych. Oba te czynniki wraz z wiekiem ulegają degradacji. Dodatkowo ich stan może ulegać pogarszaniu na skutek oddziaływani innych czynników, takich jak: naturalne zużycie, zużycie spowodowane nadmiernym obciążeniem, problemy z procesami odbudowy spowodowane zaburzeniami metabolicznymi organizmu lub też negatywne czynniki środowiskowe. Pewnie można by jeszcze nie jeden powód negatywnie wpływający na stan tkanek znaleźć. Suplementacja kolagenem może pomóc w utrzymaniu elastyczności i wytrzymałości struktur białkowych. Jest to jednak jeden z wielu czynników, który ma udział w procesach odbudowy i należy uwgzlędnić wszystkie inne, aby zmaksymalizować korzystne ofekty dla procesów regeneracyjnych. Istotnym zagadnieniem jest to jak dobrze wchłaniany jest kolagen i co należy zrobić, aby poprawić wydajność wchłaniania. Niezbędna w procesie syntezy kolagenu jest np. witamina C. Jej obecność pomaga w procesie tworzenia nowych włokien kolagenowych w organiźmie. Mając to na uwadze należy zadbać o to by nie zabrałko jej w diecie. Przy niedoborze witaminy C suplementacja czystym kolagenem może nie mieć sensu, ponieważ nie będą zachodziły procesy odtwórcze struktur kolagenowych. Skoro już wiemy, że witamina C ma wpływ na wchłanianie kolagenu i jego syntezę, jasnym staje się, dlaczego w niektórych suplementach kolagenowych występuje również witamina c jako istotny składnik receptury. Dobrze zwrócić na to uwagę i warto także pamiętać, że zdrowa dieta, bogata w witaminę C z naturalnych źródeł, również przyczynia się do ogólnego zdrowia skóry, stawów i innych struktur tkanki łącznej. Niezależnie od tego czy zdecydujemy się na kolagen do picia czy inną formę suplementacji kolagenu, owoce cytrusowe, jagody, brokuły, papryka, i inne warzywa i owoce mogą być z pewnością traktowane jako element istotnie wpływający na nasz dobrostan, jako że są dobrymi źródłami witaminy C.

Wszyskie procesy regeneracyjna trwają z reguły dłużej niż byśmy tego chcieli. Czas, w jakim można oczekiwać korzyści po suplementacji kolagenem, może być zróżnicowany dla różnych osób i zależy od wielu czynników. Na wiele z nich mamy wpływ, ale są i takie czynniki, które pozostają poza naszymi możliwościami oddziaływania np. negatywne obciążanie środowiskowe jak zanieczyszczenie powietrza lub uciążliwa, obciążająca praca, którą wykonujemy. Opróc tego indywidualna reakcja organizmu u każdego z nas jest inna i czasy przemian metabolicznych są różne w różnych organizmach. Ogólny stan naszego zrowia oraz rodzaj problemu zdrowotnego, z którym się borykami również mocno determinuje czas po którym należy spodziewać się pierwszych efektów. U niektórych osób pozytywne zmiany w dolegliwościach statowych mogą wystąpić stosunkowo szybko, nawet w ciągu kilku tygodni. Jednak u innych może być konieczne dłuższe stosowanie suplementu, zanim zauważą poprawę. I większe znaczenie od wielkośći dawki przyjmowanego kolagenu będzie miało znaczenie systematyczne jego przyjmowanie z uwzględnieniem wszystkich czynników odziałujących na jego absorpcję jak np. wspomiana witamina C, oraz inne niezbędne składniki zdrowej, dobrze zbilansowanej diety. Ważne jest, aby być cierpliwym i konsekwentnym w stosowaniu suplementu i mieć świadomość że inne czynniki, takie jak dieta, styl życia i aktywność fizyczna, są również niezbędne do wspierania zdrowia stawów, stanu skóry czy okresów gojenia ran, jeśli z takimi się borykamy. Podsumowując więc można spodziewać się pierwszych efektów po co najmniej kilku tygodniach wspierania procesu regeneracyjnego z użyciem kolagenu oraz innych czynników wspomagających. Jednak przyjmuje się powszechnie, że przecięgnie należy wziąć pod uwagę okres około trzech miesięcy dla takiej kuracji. Jest to w każdym przypadku indywidualna sprawa. Pamiętajmy, że suplementacja kolagenem powinna być traktowana jako uzupełnienie zdrowego stylu życia, a nie jedyny sposób radzenia sobie z problemami zdrowotnymi. Regularna aktywność fizyczna, odpowiednia dieta i dbanie o ogólną kondycję organizmu są równie istotne dla utrzymania zdrowych stawów. W niektórych przypadkach warto skonsultować się z lekarzem specjalistą. Profesjonalny specjalista może przeprowadzić odpowiednie badania, ocenić stan zdrowia stawów czy innych tkanek i dostosować plan działania do indywidualnych potrzeb.

Ofertę polecanych przez nas preparatów kolagenowych znajdziesz naszej  "sklepowej półce z kolagenem"

Oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo.pl