Kolagen na stawy do picia, w tabletkach i w kapsułkach

Co to jest kolagen?

Kolagen jest rodzajem białka powszechnie występującym w tkankach ludzkich i zwierzęcych. By być bardziej precyzyjnym należy od razu sprostować, że nie jest to pojedyncze białko, ale właściwie rodzina białek o pewnych wspólnych cechach. Około trzydziestu procent zawartości wszystkich białek, które znajdziemy w naszych organizmach to właśnie ta naturalna substancja, którą nazywamy kolagenem. To kolagen odpowiada za proces spajania ze sobą komórek w tkankę oraz za utrzymanie sprzężystości tej tkanki. Elastyczność i wytrzymałość tkanek łącznych na rozciąganie zawdzięczamy kolagenowi. Jest to bardzo istotny element budulcowy organizmu ludzkiego, który znajdziemy w tkankach skóry, ścięgien, naczyń krwionośnych, kości, włosów, paznokci oraz wielu innych narządów.  Geneza nazwy kolagen prowadzi do greckich słów "kolla", co oznacza "klej" i "gennáo", co znaczy "rodzić". Słowa te nawiązują do zaobserwowanego w kuchni zjawiska  zachodzącego w trakcie gotowania mięsa, skór i kości - czyli tkanek będących naturalnym rezerwuarem kolagenu. W wyniku gotowania następuje rozkład kolagenu zawartego w w/w tkankach i powstaje lepka mieszanina zawierająca żelatynę. Można jej użyć jak kleju właśnie. Stąd wzięła się nazwa kolagen. Poniżej zapoznają się Państwo z podstawowymi informacjami dotyczącymi kolagenu, rodzajów kolagenu, wpływu kolagenu na zdrowie oraz produktach, w których można znaleźć kolagen rybi zwany morskim oraz substancje wspomagające jego przyswajanie. Większej ilości szczegółówych informacji o strukturze rodzajach kolagenu dostarcza Wikipedia. My skupimy się na roli kolagenu i wpływu na zdrowie.

Aktywne filtry:

Jak widać preparatów z kolagenem w różnych postaciach jest dość sporo. Od naszych preferencji zależy czy wybierzemy kolagen do picia czy kolagen w tabletkach. Ewentualnie można zakupić kolagen w proszku i samodzielnie dozować sobie taki preparat jako dodatek do posiłku lub wymieszać w wodzie. W przypadku suplementacji kolagenem szczególnie ważne jest zachowanie regularnego przyjmowania preparatów. Należy pamiętać, że kolagen musi być stale uzupełniany, a w pewnym wieku nasz organizm powoli zaczyna tracić zdolność samodzielnej syntezy kolagenu i proces ten ulega osłabieniu. Stąd szczególny nacisk na zachowanie systematyczności w przypadku suplementacji diety kolagenem.